המכתב שחזה את העתיד: "המפלגות יריבו זה עם זה"

נתי קאליש 3 Comment on המכתב שחזה את העתיד: "המפלגות יריבו זה עם זה"

מכתב נדיר שמתפרסם היום מתאר במדויק את המציאות אותה אנו חווים כיום: "יהיו משברים כלכליים ופוליטיים והמפלגות יריבו זה עם זה עד שתהיה התפוררות" | כל הפרטים שמאחורי המכתב המיוחד

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הרוחות במדינה סוערות. מדינת ישראל נמצאת במצב הכי רעוע מאז הקמתה לפני כ- 75 שנה. לאחר 5 מערכות בחירות ייצריות, עדיין לא נראה שהרוגע חזר למדינה. עם קום הממשלה החדשה, החלה הסערה סביב הרצון לשנות את מערכת המשפט שנטלה לעצמה סמכויות יתר.

הפגנות מימין, הפגנות משמאל, מהומות ואלימות ברחובות, מנת חלקה של מדינת היהודים, וכל זה, לפני שהבטנו אל האיומים מבחוץ.

בתוך כל ההתרחשויות, היום מתפרסם לראשונה מכתב מיוחד, שנכתב לפני כשלושים וחמש שנה, בכתב ידו של מנהיג הירושלמי של קהילת המתמידים הגר"ל מינצברג זצ"ל בעל מח"ס בן מלך, בו הוא מפרט את אשר יקרה באחרית הימים.

במכתב הנדיר שמתפרסם היום לראשונה, מתייחס מנהיג קהילת המתמידים הגר"ל מינצברג לשמועות שהסתובבו בזמן מלחמת המפרץ. לשון המכתב כפי שמופיע לפנינו: "המחשבי קיצין ונתבדו גרמו לכך, כי אפי' היום כאשר רואים ממש שמה שכתוב בתנ"ך הולך ומתקיים, לא רוצים לראות וחושבים שגם זה יתבדה, הגם שאינו דומה השערות בעלמא ממה שכתוב מפורש ממש. ועיין זכריה י"ב י"ד, ויחזקאל ל"ח ל"ט ויואל ב' שכולם מדברים באותה המלחמה האחרונה שבה יתגלה משיח וכל אחד מגלה פרטים אחרים ממנה, וראה זה פלא לפני אלפיים ושש מאות שנה כתבו שבאחרית השנים יחזרו ישראל לא"י וירושלים וכל הגויים יאספו למלחמה על ירושלים".

בקטע הבא, נראה שהגר"ל מינצברג זצ"ל כיוון בדיוק למתרחש בימים אלו: "ועיין סנהדרין צ"ח ע"א ברש"י השני וכן בע"ב ברש"י השני וכל דף צ"ח שם ולשבי פשע ביעקב ממש הזמן הזה וכעת יהי' משברים כלכליים ופוליטיים והמפלגות יריבו זה עם זה עד שתהי' התפוררות ואין שופט ויהי' תוהו ובוהו רח"ל והרוסים יכבשו את איראן (פרס) ואח"כ את עירק (בבל) ומשם יבואו עם ירדן וסורי' למלחמה על ירושלים ויצטרפו אליהם סעודי' ועוד מדינות וזה יגרור מלחמת עולם בין ארצות הברית וברית המועצות ואז ישפוט ה' את כל העולם וכו'"

המכתב המיוחד:

 

 

 

 

 

 

 

 

המכתב, כאמור נכתב לפני כשלושים וחמש שנה, בזמן מלחמת המפרץ כאשר בארץ היה מצב של פחד גדול. רבי לייבל מצידו חשש מאוד, ושמר על כל הכללים הנדרשים ולבש מסיכות כמו שהיה צריך אז, אבל הוא רצה להרגיע את הבחורים שהיו שומעי לקחו.

בכל יום שני בשעות הלילה הוא היה מוסר 'קבוצה' בהיכל ישיבת המתמידים בשכונת בתי אונגרין מאה שערים ירושלים לבחורים שהיו מתאספים מכל הישיבות, טורדא, פונוביז, קול תורה, טשעבין, חיי משה, סלבודקא, ועוד, והוא היה כותב לעצמו את הדברים שיגיד בפניהם, ומכתב זה הוא אחד מיני רבים שהכין לעצמו קודם מסירת ה"קבוצה".

אחד מהבחורים שהשתתפו אז סיפר לנו כי "בקבוצות הייתה אווירה מיוחדת, אלו היו שעתיים מרתקות שהחלו עם שיר בהתחלה ושיר בסוף. בפני הבחורים של הישיבות גדולות, אני זוכר שהוא היה אומר גם חידושים בתנ"ך והשקפה" שהיה כדאי להגיע מרחוק ולא לפספס דברי אלוקים חיים.

"לפני מלחמת המפרץ יצא הספר סופת המדבר, כולם דיברו מזה אז, היה כתוב בו מה הולך לקרות במלחמה. אז הוא אמר שאי אפשר יהיה לנצח עד שהכל יתפרק מבפנים ואז יבואו הגויים על ירושלים, ויהיה גוג ומגוג, ואז יבוא המשיח" הוא מספר לנו.

הוא מוסיף ואומר כי "יש קלסרים שלמים של מכתבים שהוא כתב לעצמו, מצאו אותם לפני 12 שנים, והם נמצאים במכון ספרי "בן בלך", והמכתב הזה הגיע מאחד הקלסרים שם".

לאור הדברים, לנו נותר רק לקוות כי המשיח יבוא ברחמים ובלי מלחמות ונזכה לבניין בית אריאל במהרה.

 

 

 

 



3 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    בע"ה, בחסד וברחמים גדולים למען שמו יתברך!